Tudástár
Hello Skool, hello digitális tudás!


2014 óta összegyűjtött tapasztalatunkat és tudásunkat osztjuk meg veled itt, hogy közreműködéseddel minél több gyerek ismerhesse a kódolás élményét.
Jó helyen vagy, ha
-
fejlődésre vágyó pedagógus vagy, aki lépést
-
akar tartani a tech világ elképesztő fejlődésével
-
nyitott szülő vagy, aki szeretné, hogy a gyereke kreatív módon használja a kütyüket, és a kódolást az álmai eléréséhez
-
kíváncsi fiatal vagy, aki szívesen tanul egyedül programozni
A weboldalainkat JavaScript segítségével tudjuk igazán élővé tenni. A JavaScriptet
első sorban arra használjuk, hogy gazdagabb, felhasználóbarát élményeket teremtsünk
vele az internetet böngészők számára, például dinamikusan frissülő weboldalakat, elemeket tudunk vele mozgatni, a drag'n'drop a böngészőben elképzelhetetlen lenne nélküle, dinamikus tartalmakat tudunk létrehozni és még sok mást!
A 8 részes kezdőknek szóló Javascript kurzuson megtanuljuk a JavaScript programozási nyelv alapjait egy játékprogram elkészítése közben. A Pong nevű játékot fogjuk elkészíteni, amely először 1972-ben került a játéktermekbe.
Ez a videó-sorozat segít abban, hogy megismerkedj a Python nyelvvel és pár órán belül meglegyen az első játékod is - mégpedig a Chrome dinoszaurusz játékát fogjuk életre kelteni!
Miért pont a Python?
A Google keresési statisztikái szerint az elmúlt egy évben Amerikában a Python
több embert érdekelt, mint például Kim Kardashian, és ellentétben a vetélytársakkal,
a „Python programozás” kulcsszóra a keresések száma konkrétan triplájára nőtt.
Hogyan tanítunk?
Hiszünk abban, hogy bárki elég jó programozó lehet,
ha kellő kíváncsiság és kitartás van benne.
Oktatási módszertanunk legfontosabb elemei
a mosoly és a Design Learning.


Design Learning by Skool
Módszertanunk kreatív, problémamegoldó gondolkodásra ösztönzi a gyerekeket.
A tanulási folyamat négy szakaszból áll: felfedezés, ötletelés, prototípuskészítés és bemutatás.
Minden projekt egy történettel indul, ami elindítja a gyerekek fantáziáját és segíti a kontextus megértését.
A résztvevők kis csoportokban dolgoznak, saját ötleteik alapján, és közben valós technológiai eszközökkel ismerkednek meg.
A mentorok támogató szerepet töltenek be, és gyakran együtt tanulnak a gyerekekkel.
A célunk,hogy a résztvevők bátran kísérletezzenek, együttműködjenek és fejlődjenek kreatív, kritikus gondolkodóvá. A módszertan alkalmazható robotika-, appfejlesztő- vagy akár egyszerű LED-es képeslap projekteknél is.
Fontos számunkra, hogy a gyerekek megtapasztalják a szabadság és a felelősség egyensúlyát egy támogató, biztonságos környezetben. Hiszünk abban, hogy így készíthetjük fel őket a jövő munkahelyeire – még azokra is, amelyek ma még nem léteznek.

Milyen egy Skoolos foglalkozás?
Egy Skool-os foglalkozás egyszerre játékos
és inspiráló. A résztvevő gyerekekkel közösen fedezzük fel a digitális világ izgalmát – legyen szó programozásról, robotikáról vagy AI-ról – miközben támogató mentorok segítik őket lépésről lépésre.
A hangsúly a kíváncsiságon, az önbizalom-építésen és az élményalapú tanuláson van.
Minden foglalkozásban ott van a közösség ereje: egy olyan biztonságos tér, ahol kérdezni menő, hibázni lehet, és együtt örülünk a sikereknek.
A Skool célja, hogy lebontsa a technológiai sztereotípiákat, és megmutassa: a digitális jövő mindenkié – különösen a lányoké is.
01
Középpontban a design thinking
és algoritmikus gondolkodás fejlesztése
02
Siker-, történet- és élményalapú workshop
03
Problémamegoldó és gondolkodási készség fejlesztése
04
Kapcsolatépítés, cégek, diákok, iskolák, tanárok, mentorok között
05
És milyen jó móka!
A Skool TV célja, hogy megmutassuk nektek belülről a tech cégek izgalmas világát,
az ott dolgozó jó fej szakembereket, és könnyen érthetően elmeséljük számotokra,
hogy mit jelentenek a legkülönbözőbb szakkifejezések, mint Cloud Computing,
Big Data, Fintech, Kriptovaluta, Etikus Hacker, Cyber Security, stb!
Pedagógusként szuper témaindító lehet 1-1 videónk, és szülőként is segítünk megbarátkozni ezekkel a fura kifejezésekkel.

Ebben a videó-sorozat folytatjuk az ismerkedést a Python nyelvvel és pár óra alatt elkészítjük a legendás "Snake" játékot. Ha nem tudod, miről van szó, kérdezd meg
a szüleidet, könnybe lábadt szemmel fognak bólogatni...
Ezen a tanfolyamon megtanulunk saját forráscsomagot készíteni a Minecrafthoz.
A sorozat végére te is tudni fogod hogyan változtasd meg a minecraftban található blokkok és lények kinézetét forráscsomagok segítségével. Saját kard vagy pajzs készítés elég menő dolog, csak egy kattintás választ el tőle!
Olyan biztonságos, támogató tanulási környezetet hozunk létre, amely
a különleges nevelési igényű gyerekek számára is elérhetővé teszi
a digitális tanulást.